A NAV-val kapcsolatban az a korábbról származó hiedelem van a köztudatban, hogy a büntetésre dolgoznak. Pedig az utóbbi években nagyon sok adózási minőséget javító lépésük volt, még ha nem is mind működik tökéletesen. Az egyik ilyen a NAV telefonos ügyfélszolgálat. A 1819-es számot tárcsázva elérhetsz egy NAV ügyintézőt, aki sokszor segíteni tud az esetleges hibák feltárásában, megoldásában.
Ha azonosító nélkül hívod őket, akkor általános tájékoztatást tudsz kérni, ami sokszor nagy segítség, de nem mindig elégséges. Ezért van lehetőség a telefonos kód megadására is, amivel már egyértelműen be tudnak azonosítani, és adott ügyekben segítséget nyújtani.
A telefonos kód megigényléséhez ki kell töltened a TEL nevű nyomtatványt.
Az ONYA rendszerbe való belépés után válaszd ki a magánszemély képviseltet.
Az oldalsávon az „Új nyomtatvány” menüpontot kiválasztva, a lap alján a „Kérelmek” almenüre kattintva megtalálod a „TEL” nyomtaványt.
A TEL nyomtatványon be kell jelölni, hogy szeretnél új azonosítót, valamint meg kell adni, hogy a beszélgetés azonosítóját SMS-ben vagy e-mailben szeretnéd megkapni. Nálam ez természesen e-mail megadásával történik, de az egyiket kötelező kiválasztani.
A szokásos ellenőrzés és beküldés után nem sokkal a tárhelyedre fog érkezni az azonosító, melyet ha letöltesz, akkor a NAV telefonos ügyfélszolgálatán az adóazonosítónkkal együtt lehetővé teszi, hogy beazonosítsd magad.
Ha tetszett a leírás, és megfelelsz a feltételeknek (szolgáltató egyéni vállalkozó vagy munkavállaló nélkül), akkor fontold meg az egyik önkönyvelés csomagunkat.